"Udda" saker jag använder till håret

Ni som har hängt med här ett tag vet redan att det för mig är helt normalt att hämta dem flesta utav mina "hårprodukter" ur skafferiet och kylskåpet. Däremot så tror jag inte att jag har visat upp min hästborste än...
 
Jag vet inte exakt vad för hår det är i den, men mjukt är det.
 
För några år sedan så gav jag bort och sålde alla mina hästborstar. Alla utom denna som jag inte kunde skiljas ifrån. Det var nämligen så att när Vencer (min häst som inte längre lever) var liten så brukade han sova med huvudet i mitt knä, medan jag klappade honom. Jag fick då en borste för att kunna borsta honom, vilket jag b la brukade stå och göra i hagen. Detta var alltså min första borste att användas för vad som senare blev min häst.
 
När jag inte längre hade några hästar kvar så klarade jag helt enkelt inte av att sälja eller ge bort den borsten, utan behöll den som en minnessak.
 
 
Efter något år så kom jag på att den faktiskt går att använda till mitt eget hår (att jag inte kom på den innan är ett under, med tanke på alla gånger jag som yngre lånade hundens och hästarnas borstar till mitt eget hår...) Självklart så har jag tvättat borsten.
 
Jag använder denna som ett komplement till min svinborste när jag vill släta till håret lite extra och sprida ut "sebumet" lite mer.
 
Hans mamma brukade passa på att stå och sova medan jag var "barnvakt".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0