Allämnt söndagsbabbel från en trött människa

Som sagt så har jag varit husvakt...
 
(Gammal bild)
 
04:45 imorse så väkte min hund mig för att hon ville ut. Bara att stiga upp och släppa ut henne. Katten passade också på att springa ut då. (Varför använda kattluckan när man har en tjänare...)
 
Gick tillbaka och lade mig för att sova vidare. Då hörde jag och sambon att vi hade en mus, troligen under sängen. Gick upp igen för att ropa in Nisse (katten) som i normala fall är ute max fem minuter åt gången på vintern. Ingen katt. Misstänker att hon var ute i stallet för att äta då Spinkis hade ätit upp hennes mat.
 
(Gammal bild)
 
Gick tillbaka för att sova och när musen äntligen var tyst så lyckades vi somna om. Vaknar av att Nisse har kommit in igen och dundrar runt som en elefant. Så håller hon på ända tills vi stiger upp och hon talar om att hon SKA ha frukost.
 
Så nu sitter jag här hemma och är trött trots att jag har vilat lite, så gott det nu gick med grannar som inte vet vad en normal ljudnivå är...
 
Vad jag borde göra är handla och packa up grejer. Vad jag gör är att sitta vid Long Hair Community och här...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0