Some music and talk

 
 
Some of you might have noticed that it's been a bit empty here lately and a bit less "time consuming posts". Thing is, lately life hasn't been all that good. Well 2017 have in many ways not been that good and brought a lot of stress upon me. I'm not saiyng that all is bad or anything like that. It's just that life has thrown a lot of shit my way and I've been very sleep deprived (a lot thanks to our neighbour). So I simply haven't had much energy to post here, do much with my hair, or do a lot at all.
 
It's less than a month left of this year. I'm hoping that 2018 will be a good year, with less stress, more sleep, a minimal amount of pain and that it will be the year that be finally buy a house. Buying a house, would relieve me of a lot of stress and finally let me and my boyfriend sleep at nights.
 
So that was a bit depressing... Well that's just what's going on right now, but as I wrote, I hope that it will all change soon and I'm doing my best to get out a bit (going to a Christmas market with a friend tomorrow) and to do stuff that I enjoy. Actually, that's one more reason why it's a bit empty here. I'm using the energy I have to do things that makes me happy.
 
I do have planned posts and have some drafts to publish here at some point and I do enjoy blogging. So don't think that I'll completely disappear! I just do things at my own pace and am trying to take care of myself and my life.
 
And please, feel free to like, comment and come with suggestions on what you like to read about! It makes blogging more fun for me!
 
 
En del av er har kanske märkt att det har varit lite tomt här den senaste tiden och lite mindre "ordentliga" inlägg. Saken är den att livet har inte varit helt bra. Eller, 2017 har på många sätt inte varit bra och varit stressigt för mig. Jag säger inte att allt är dåligt eller så. Det är bara det att livet har kastat en hel del skit åt mitt håll och jag har lidit mycket utav sömnbrist (mycket, tack vare våran granne). Så jag har helt enkelt inte haft mycket energi till att skriva här, göra mycket med mitt hår eller göra mycket alls.
 
Det är mindre än en månad kvar utav det här året. Jag hoppas på att 2018 blir ett bra år, med mindre stress, mer sömn, minimalt med smärta och att det ska bli året då vi äntligen köper ett hus. Att köpa ett hus skulle befria mig från en hel del stress och äntligen låta mig och min sambo sova på nätterna.
 
Så det var lite deprimerande... Men det är bara vad som pågår just nu, men som jag skrev, jag hoppas att allt ändras snart och jag gör mitt bästa för att komma ut lite (ska på julmarknad med en vän imorgon) och göra saker som jag tycker om. Det är faktiskt en till anledning till att det är lite tomt här. Jag använder energin jag har till att göra saker som gör mig glad.
 
Jag har planerade inlägg och några utkast att publicera här någon gång och tycker om att blogga. Så tro inte att jag kommer att försvinna helt! Jag gör bara saker i min egen takt och försöker att ta hand om mig själv och mitt eget liv.
 
Och snälla, ni får gärna gilla, kommentera och komma med förslag på vad ni vill läsa om. Det gör bloggandet roligare för mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0