Smärta

Den där vanliga dagliga smärtan är lätt att ignorera, men vissa dagar så är det en annorlunda smärta.
T ex när man är förkyld. Smärtan behöver inte vara så mycket värre än vanligt, utan bara annorlunda och då blir den svårare (inte omöjlig) att ignorera.
 
 
 
Det är som med ljud. T ex om du är uppvuxen i stan så kan du somna med ljudet av bilar utanför fönstret. Du är så van att du kan koppla bort det. Om du åker ut och sover på landet och fåglarna kvittrar utanför fönstret så blir det annorluna. Ljudet är inte högre, bara annorlunda och du har svårt att koppla bort det.
 
För mig var det tvärtom när jag flyttade hit. Jag var van vid lantliga ljud, men inte trafik. Nu kan jag koppla bort båda.
 
Samma sak är det med smärta. Den där mer ovana smärtan är svårare att koppla bort, trots att den egentligen inte är värre än den vanliga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0