Burkdesign

Jag hade två stycken tråkiga gamla plastburkar som jag förvarade mina mansnoddar i (samma små gummisnoddar som folk köper till b la dreads).
 
Praktiska, men knappast roliga att titta på.
 
Först tog jag bort klistret från en gammal lapp på ena locket. (Lägg burken/locket i en påse med såpa i minst en halvtimma så lossnar det. Sitter det hårt så kan du hjälpa till med en disksvamp.)
 
 
Sedan så målade jag burkarna med en kombination utav akrylfärg, lack och nagellack. Jag ville att de skulle matcha, men inte se likadana ut, då jag har svarta snoddar i ena och blå i andra.
 
 
Först så målade jag den vänstra svart och slängde dit lite stjärnor precis som på högra, men den såg tråkig ut. Så jag googlade "night sky" tittade på en bild och duttade på lite färger med en svamp innan jag målade dit mer stjärnor.
 
Självklart så hade jag kunnat vara mer noggran, men jag är nöjd.
 
Nog ser det här betydligt coolare ut än två vanliga plastburkar i hyllan!
 
När jag sedan var klar så kunde jag ju inte låta mina hårpinnar och hårgafflar bo så här!
 
Så jag tog bort etikett och klister från en gammal kokosoljeburk i plast.
 
Målade och lät torka.
 
Nog syns det väl att de går i samma tema?
 
Ser bättre ut än innan!

Kommentarer
Postat av: Jenna

MEN FY, SÅ TJUSIGA!

Svar: Man tackar! :D
Tatsu

2016-11-21 @ 21:15:18
URL: http://finurlig.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0