Invisibobbles

Jag ska erkänna att jag länge var skeptisk till dessa hårsnoddar, men så råkade jag komma över en gratis och tänkte att det skadar inte att testa.
 
Nu har jag köpt en hel förpackning!
 
Med vanliga hårsnoddar (utan metall) så blir ändarna utav håret trassligt, torrt och slitet.
 
Med dessa i slutet utav flätan (jag använder bara hårsnoddar till flätor) så blir håret inte det minsta torrt eller trassligt. Jag är säker på att jag över tid kommer att få mycket mindre skadade toppar. Jag misstänker att nästan alla kluvna toppar jag har nu, beror på hårsnoddar...
 
Vad gäller hållbarheten i "kattungehår" (extremt halt och glansigt) så fungerar de bättre än vanliga hårsnoddar, men även dessa halkar ner så att de behöver sättas om då och då. Det finns ingenting som mitt hår inte spottar ut över tid...
 
Personligen så tycker jag inte att de är särskillt snygga, men de duger utmärkt till att ha hemma och till att sova med. Jag har ändå sällan hängande flätor annat än hemma.
 
Jag rekomenderar dessa till alla som använder hårsnoddar!
 
Någon gång ska jag köpa ihop ett gäng med olika sorters snoddar för att jämföra dem, men tills dess så är invisibobbles utan tvekan favoriten! Min tanke är att återkomma om ca ett halvår för att se om jag har upptäckt någon skillnad i kluvna toppar tills dess.
 

Kommentarer
Postat av: Jenna

En använder de på samma sätt som vanliga tofsar, visst?
Funderar på att köpa mig en förpackning av dessa och sådana där sammetstofsar. Jag använder ju tofsar även till för att sätta upp håret i knut så det är ju inte bara ändarna som slits här :P

Svar: Jo de ska gå att använda helt som vanliga tofsar:) Tycker att du skulle investera i spin pins också för den delen:P
Tatsu

2016-11-23 @ 22:02:34
URL: http://finurlig.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0