W.I.P (work in progress). Hårsaker.

Här kommer lite om mina ofärdiga hårsaker. Hoppas på att få lite förslag om en då jag har slut på idéer för den... Alla hårpinnar i hickory är före detta trummpinnar.
 
      De aktiva projekten för tillfället. En glömde jag fota...
 
Hårgaffel i ek.
 
Den här har jag redan börjat använda. Jag vet inte om den ser lite tråkig ut bara som den är och har därför inte ytbehandlat den än. Så har någon av er förslag på vad jag kan göra med den? Vill ha den träfärgad så att lacka mönster är uteslutet.
 
En långt ifrån färdig hårgaffel i ek.
 
En långt ifrån färdig hårgaffel i ek.
 
Hickory/amerikansk valnöt.
 
Den här ska formen fixas till på, slipas med fint papper, färgas med kaffe, ytbehandlas och få en ametist i kedja.
 
Hickory/amerikansk valnöt.
 
Den här ska formen fixas till på, slipas med fint papper, ytbehandlas och eventuellt få ett hängsmycke i sten. Antingen denna eller den jag glömde fota.
 
Hickory/amerikansk valnöt.
 
Den här är bara påbörjad. Ni ser ungefär hur änden kommer att se ut. Nederdelen har jag börjat fixa till formen lite på men inte kapat av än då jag inte har bestämt längden än.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0