Det där med att vi alla ska vara likadana...

Onsdagen och torsdagen tillbringades med att ta in hö. Alltså promenera på en åker, lyfta och kasta höbalar medan man klättrar och balanserar på hö i en hökärra och i ett stall. Därför har min kropp idag svårt att ta sig upp i normaltemperatur idag.
 
Min normaltemperatur är 36,2. Dagens temperatur är 35,7. Förhoppningsvis så lyckas min kropp ta sig upp till åtminstonne 36 grader íkväll så att jag kan träna.
 
 
Det för oss till ämnet att vi alla ska vara likadana enligt läkarna. När man tränar så ska man gå upp i temperatur!
 
Jag går ner i temperatur vid fysisk ansträning. Så har det varit i åmnistonne tio år då jag började fundera över varför jag alltid frös efter långpromenader med hunden. Jag började då att tempa mig då och då efter ansträning och har fortsatt att göra det i dessa tio år. Resultatet? Jag går ner i kroppstemperatur vid fysisk ansträning. Sist jag kollade så gick jag ner till 35,5 grader under ett träningspass.
 
Om man känner på min hud efter ca fem minuters träning så är den helt iskall.
 
 
Jag är ofta undertemperad på mornarna också i några timmar. Då fryser jag inte utan känner det som att jag ska svettas ihjäl vid minsta ansträning. Idag är en sådan dag. Efter en extra fysiskt krävande ansträning så är jag ofta som idag undertemperad även dagen efter.
 
Jag vet inte vad detta beror på. Enligt läkarna så är det ju omöjligt. Det verkar däremot ligga i släkten då min mor inte bara går ner mer i temperatur vid ansträning än mig, utan även blir helt utslagen.
 
Så jag måste väl helt enkelt komma från en annan planet?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0