Bakverk

Socker, gluten och laktosfria kakor blev det också när jag bakade. Blev inte alltför imponerad av det receptet. Var tvungen att ha i mer ägg och smör än vad som stod och de blev inte supergoda. Duger att ha till en kopp kaffe, men kommer nog inte att göra om dem, om jag inte modifierar receptet mer.
 
Flera personer med olika intoleranser, så jag skrev lappar som jag sedan hade med de färdiga tårtorna. Den socker, gluten och laktosfria botten blev lite för hård när jag följde receptet, så nästa gång får den vara inne en kortare stund i ugnen. Men den smakade bra och bären inuti mjukade upp den tillräckligt.
 
Socker, gluten och laktosfri. Enligt mig och mamma så blev den väldigt god, men så är vi ju inte så kräsna heller. Men med tanke på att även de andra åt mycket av den så måste den ju ha varit omtyckt. Jag har lite kvar som jag kan äta idag. Hehe.
 
Den laktos och nötfria tårtan. Själv kunde jag ju inte smaka på den, men enligt dem som åt så var den god.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0