Min första semestervecka

Förra veckan har jag haft "stalltjänst" om dagarna hos pappa och hållit min hund sällskap så att hon inte har behövt vara själv när pappa har jobbat.
 
I fredags så tog vi hö i den värsta värmen. Från klockan tolv tills ungefär nio på kvällen. Det var varmt! De första fem timmarna så körde min bror bil medan pappa pressade hö (småbalar på 5-10 kg) och växelvis hjälpte mig att lasta och lasta av hö. Växelvis fick jag lasta och lasta av släpet själv medan min bror körde. Han hjälpte till första omgången då vi bara fyllde balvagnen, men fick en ordentlig allergisk reaktion och fick nöja sig med att köra bilen.
 
Vid klockan fem fick vi hjälp av två av pappas vänner och en stund senare fick jag en timmas paus då jag skjutsade sambon. När jag kom tillbaka så fick jag njuta av AC:n och köra bil medans min bror åt. Fast pappa fick backa in i stallet... Jag är kass på att backa med släp, så att backa in ett traktorsläpt med en stor bil med bara några cm till godo på sidorna hade inte blivit så lyckat...
 
Vid nio på kvällen hade vi fått in det mesta och balmaskinen började krångla, så då gav vi upp för dagen. Kan lova att jag var riktigt slut efter all värme och av att ha lyft, staplat, och kastat in hundratals balar i boxar. Visserligen var släpet högt, men att kasta in balar över boxvägar är ansträngande. Å andra sidan så hade inte mina leder orkat med utan den H********a värmen.
 
Kvällen efter hade pappa äntligen hittat felet på balmaskinen så att han och jag kunde få in de sista ca 150 balarna.
 
Nu kommer några bilder på hur jag ser ut efter min första semestervecka. Ni som inte gillar sår kan titta bort. För övrigt så har jag gått ner i vikt av allt arbete i värme. Nu måste jag äta upp mig så att kläderna blir lagom igen!
 
Dagen innan vi tog hö rymde en häst från hagen. När jag tänkte öppna grinden vi använder för lössläpp så bestämde hon sig för att springa rakt igen och skinnflå mig lite med tråden. Så här ser min vänstra handled ut nu. Läkningen har dröjt lite då jag var tvunden att täcka över såren när vi tog hö. Värmen och ansträngningen gjorde inte saken bättre, men nu läker de bra.
 
Min högra överarm. Småsåren som inte behövde plåstras har redan läkt.
 
Så här ser benen ut när man har tagit hö...
 
...
 
Så efter min första veckas semester ser jag enligt min far ut som ett krigsoffer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0