Värt att tänka på vad gäller hårtvättar (Uppdaterad)

Jag har gjort ett sådant här inlägg tidigare, men eftersom att jag numera tvättar håret var 12-13:e dag så tänkte jag göra en uppdaterad version.

 

Som de flesta vet så sliter hårtvättar alltid mer eller mindre på håret. Framförallt om man använder sulfater som finns i schampo. Tänk på att håret växer ca 10-15 cm om året. Har du 50 cm hår så är dina toppar alltså ca fem år gamla.

 

Om du tvättar det varje dag så blir det:
  365 tvättar på ett år.
  1825 tvättar på fem år.
  3650 tvättar på tio år.

 

Om du tvättar det tre gånger i veckan så blir det:
  156 tvättar på ett år.
  780 tvättar på fem år.
  1560 tvättar på tio år.

 

Om du tvättar det två gånger i veckan så blir det:
  104 tvättar på ett år.
  520 tvättar på fem år.
  1040 tvättar på 10 år.

 

Om du tvättar det en gång i veckan så blir det:
  52 tvättar på ett år.
  260 tvättar på fem år.
  520 tvättar på tio år.

 

Om du tvättar det var 14:e dag så blir det:
  26 tvättar på ett år.
  130 tvättar på fem år.
  260 tvättar på tio år.

 

Om jag i snitt tvättar håret var 13:e dag så blir det 1685 hårtvättar mindre på fem år än någon som tvättar det varje dag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0