Vårpromenad, växter och växtnäring

Idag har jag och Spinkis varit ute i hästhagarna för att plocka lite maskrosblad, björklöv och brännässlor. Dessa ska bli torkas till te och hårvård.
 
Lite träd har vält i vårstormarna.
 
Spinkis.
 
Vält träd.
 
Nyfikna på mig och Spinkis.
 
Nu hänger det brännässlor på tork i gardinstången hemma.
 
Resten ligger på tork på köksbordet.
 
De mindre fina brännässlebladen ligger nu i en burk med vatten och ska göra det i någon vecka. Har läst att det är bra som växtnäring, så jag tänkte försöka ge mina nyligen omplanterade blommor lite extra omvårdnad. Några av dem fick kaffesump i jorden när de planterades om och de växer extra bra. Kaffesump fungerar nämligen bra som blomnäring och sägs hålla flugor borta. Jag hade bara i lite grann i några krukor för att se om det fungerade. Dessa blommor växer nu bättre än dem som bara fick jord.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0