2 år utan schampo

Tiden går verkligen snabbt. Nu har det gått över två år sedan jag senast hade schampo i håret. Jag uppreperar det jag har skrivit i mina andra inlägg om BM (balsammetoden), jag kommer aldrig att börja med shampo igen. Mitt hår mår bra och ser bra ut. Dessutom så har jag nu lyckats dra ner hårtvättandet till varannan vecka.
 
Nu är det bara någon centimeter kvar av det blonda som inte är bortklippt. Håret är längre och jag behöver inte längre toppa det så ofta, då det är i bra skick. Det känns riktigt bra när man känner på det. Jag färgar det numera med henna och indigo för att få det mörkt.
 
Nu börjar håret bli långt och längre ska det bli.
 
För er som är intresserade av att testa BM så finns det lite inlägg om produkter, hur man gör och egna erfarenheter om ni bläddrar under kategorin "hår" till vänster.
 
Jag är också mycket glad över att under den här tiden ha inspirerat åtminstonne en till person att börja med BM.

Kommentarer
Postat av: Jenna

Hur tror du att balsammetoden fungerar i samband med hårfärgning? Fungerar det alls?

Svar: Många som använder BM färgar håret. Det gäller bara att använda ett sistaschampo efter färgningen för att få ur alla silikoner. För en del fungerar BM och för några inte, Testa?:)
Tatsu

2015-04-23 @ 18:59:10
URL: http://finurlig.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0