Utvärdering av smink från Tikei och egobilder

Bara för att ge er någonting här så får ni lite egobilder. Hehe. Och en första utvärdering av min nya foundation, concealer och ögonskugga från Tikei. Jag har tidigare gillat Kryolan men då deras smink har gett mig massa finnar så bestämde jag mig för att testa någonting hudvänligare. Blev tipsad om Tikeis foundation och eftersom att jag inte bara gillade det jag läste utan då den även fanns i riktigt ljusa nyanser så beställde jag. En lite ljusare en min egen hudton och en utav den ljusaste. Det är den ljusaste jag har på bilderna.
 
Som ni ser mot min hals och mina händer så är den faktiskt riktigt ljus. Den röda ögonskuggan är också från Tikei. Jag måste erkänna att jag var skeptisk till att en torr foundation skulle täcka ordentligt och hålla bra, men visst gör den det. Den var riktigt enkel att applicera och håller sig kvar. Om min hud gillar den får jag se inom några dagar. Concealern var också bra och lätt att applicera samt ögonskuggan.
 
Den ljusaste foundation jag har hittat än så länge! Om jag tar lite mer så kan jag nog komma ner mot en shirunorivit sminkning. Då jag bara beställde ett prov av den ljusaste foundationen och inte en hel burk som av den andra så ska jag snart beställa mer (förutsatt att min hud gillar den). Måste säga att jag även blev positivt överaskad av hur dryg den är! Burkarna känns små men det krävs inte alls mycket av den!
 
Så får ni en till bild på mig. Inte den bästa men ni får se dagens fina outfit.
  Klänning: Mary Magdalene, judgment spell.
  Skjorta: Okänt märke från röda korset. (Var ju tvungen att slå till när jag äntligen hittade en vit skjorta i min storlek!)
  Armvärmare: Sydda av Penna.
  Strumpor: Från tradera.
  Skor: Från Tradera.
  Halsband: Köpt i Nyköping för många år sedan. Minns ej vilken affär.
  Headdress: Egensydd.
 
En sista egobild. Ja jag kommer att äta upp er när ni sover...
 
Ha en bra dag så ska jag försöka ladda upp bilder från morgondagens hunddejt och en till utvärdering av sminket senare i veckan!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0