Trött på arbetsförmedlingen!

Var idag åter på ett möte på arbetsförmedlingen, med en annan hanläggare än min egen. Förklarade för honom att i nuläget så är jag inte intresserad av praktik utan vill hellre ha en jobbcoach och inrikta mig på att hitta ett riktigt arbete. Det förstod han och höll med om att en jobbcoach lät vettigast för mig. Jag behöver inte komma på nästa vecka, utan min hanläggare får ta hand om det. Jätte bra så långt! Men så ringde han mig för en liten stund sedan och sa att han har lagt upp mig som förslag till en praktikplats på ett kontor! Jag blir så arg! De har sagt på arbetsförmedlingen att det inte längre tvingar någon att ha praktik utan att det är helt frivlligt, men ändå ska jag tvingas till det. Men vad jag stör mig mest på är inte att jag blir tvingad till att ha praktik (om de vill ha mig), utan att detta sker när vi kommit överens om att jag inte ska ha det och att om jag måste ha det så borde jag få veta det och tala om vad jag helst vill ha för sorts praktikplats. Alla som känner mig vet att kontor är det sista jag vill sitta på.
 
De har en sådan enorm makt på arbetsförmedlingen och vi som är arbetslösa har ingen egen talan utan ska som snälla slavar vara tysta och följa order. Det är fel! Trots allt så vill de flesta av oss verkligen ha ett jobb så snabbt som möjligt och söker aktivt. Borde de då inte vara nöjda och hjälpa oss istället för att köra över oss?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0