God dag allihopa!

Sitter här, lyssnar på Tori Amos och äter en sen frukost. Finskt rågbröd och te. Dessutom så stör jag mig på min förvärrade förkylning, men jag får nog skylla mig själv. Var nere på provlopp igår kväll i kylan. Blir ju en hel del växlande mellan att stå still och frysa och springa med hästar. Skönt att jag har köpt nya glasögon, för jag har en vagel i ögat som inte vill låta mig ha linser.
 
  (Bild från i sommras. Vad dålig jag ahr blivit på att ladda upp bilder här... Skärpning!)
I förrgår verkade jag Lillens hovar. Dags att lära sig att klara av det själv nu! Skapligt jobbigt för mina otränade ben var det... Raspa gick bra och en del stråle lyckades jag skära bort, men det tar ett tag innan man får in tekniken och vågar skära lite djupare. Så min far fick skära bort det sista. Mer träning blir det nästa gång hans hovar har växt ut!
 
Idag blir det tvättning och städning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0