In the eyes of an artist, even pain can become something beautiful

Nu har jag fyllt i papper till försäkringskassan och måste bara köpa ett frimärke. Är det bara jag som tycker att de är snåla när de skickar med ofrankerade kuvert? Vet inga andra som gör det. Jag menar, om man nu ändå skickar med kuvert så kan man väl skickat ett frankerat? Men nog om det.

Har idag organiserat om lite i köket och badrumsskåpet. Två saker jag har tänkt göra länge, men som inte blivit av förän nu. Lathet helt enkelt. Efter det har jag även tagit en timmas promenad för att röra på mig lite. Igår tog jag mig ingen stans eftersom att jag var trött och hade ont i huvudet.



Har senaste dagarna läst igenom lite gamla låtar och dikter. Försöker finna inspiration till att göra någonting. Har varit dåligt med det senaste tiden och jag körde igår fast redan i första versen på den låt jag skulle tonsätta...
Men jag brukar finna inspiration i annat och många dikter kan bli till låtar. Nu har jag valt ut några gamla dikter som jag funderar på att göra om till låtar. Det är väl tur att man kan vända sina dåliga minnen till någonting kreativt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0