Free to take a shower

Nu är gipset borta. Jag har en hur tunn arm som helst då den är helt omusklad och en massa död gammal hud. Har tvättat bort det värsta, men ska snart njuta av min första normala dusch på fem veckor.

Jag har fått uppgifter som jag ska göra i tre veckor tills nästa möte med sjukgymnasten. Jag måste försiktigt träna upp både muskler och rörlighet igen. Jag måste vara ytterst försiktig med vad jag gör med armen också och får inte göra en del rörelser, samtidigt som jag måste börja använda den så gott det går.

Jag sa även till om knät. Tydligen hade läkarna glömt förklara för mig hur försiktig jag måste vara med det också och varför... I knät sitter en senskida, ungefär som ett sugrör och därut har de plockat ut en sena. Nu är den tom och mitt knä som då har en sena för lite är ytterst känsligt. Jag får inte överanstränga knät eller göra någa snabba rörelser då jag sträcker mig och det försenar läkningen. För tydligen så kommer det att växa tillbaka en ny sena i skidan så att mitt knä kommer att bli som före operationen.
För en av övningarna hon gav mig till knät behöver jag vikter så hon rekomenderade mig att köpa det på t ex Chlas Ohlson. Så eftersom att jag ändå tänkte hämta ut mina linser och uträtta lite andra ärenden när jag ändå är inne i stan imorgon så tänkte jag investera i det om jag hittar det. Kan säkert vara bra att ha till annat också.

Eftersom att armen är torr så har jag dragit på ett rejält lager med hudrkräm på armen som får verka en stund innan duschen. Dels även för att lättare få bort död hud. Efter duschen blir det till att smörja in den med olivolja som är överlägsen vanlig hudkräm.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0