Awake

Nu har det gått två dagar sedan jag rullades in på operation. Operationen gick bra och de skrapde bort ärrvävnad ur leden Ledbandet visade sig vara ordentligt uttöjt, så trolgen behövr jag en andra opration. Jag ska få en telofon tid med min läkare om ca åtta veckor och då ska vi se om armen har blivit bättre eller inte...

Jag har inte orkat sitta vid datorn föräns nu. Jag har bara sovit och sovit och varit vaken endast någon timma åt gången fram tills nu. Om det är efterverkningar av narkosen eller om det är det smärtstillande jag äter som gör mig så trött är jag inte helt säker på även om jag misstänker det första...

Jag får använda armen, om än inte för mycket och inte lyfta någonting tungt. Dock så gör den ont! Som tur är så gör smärtstillande att det inte är alltför hemskt. Jag har ett "skitsnyggt" bandage med någonting hårt inuti... Vad det hårda är får jag veta när jag tar bort det på måndag. Dessvärre så är det lite slarvigt lindat och jag har fått sätta dit säkerhetsnålar för att det inte ska lossna. Jag är inte sydd utan tejpad så jag kan ta bort allting själv.

Tre veckor är jag sjukskriven och om det inte räcker så sjukskriver läkaren mig längre.

Hade tänkt ladda upp en bild på mitt snygga bandage, men av någon anledning så går kameran inte att koppla in i datorn... Hm skumt...

Är fortfarande väldigt trött och äter inte alltför mycket så jag kommer stanna framför datorn och TV:n ytterligare några dagar, men jag är ändå mycket piggare än tidigare då jag bara steg upp för att stoppa i mig smärtstillande var åttonde timma.


Kommentarer
Postat av: Penna

Hoppas att din arm blir bra för alltid efter operationerna, eller bättre i alla fall! : D

2011-03-11 @ 20:11:21
URL: http://pennapalsternacka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0