Stearinfläckar?

Efter tre dagars lång storstädning tänkte jag dela med mig av några städtips till er:) Har för övrigt aldrig hänt förr att jag lagt ner tre dagar på storstädning... Men jag garanterar att det är rent i lägenheten:)
...
Har ni dammig fjärrkontroller som känns omöjliga att få rent? Torka först av med en dammtrasa och ta sedan en torr diskborste så ser dem som nya ut igen:)
...
Om ni som jag har tjockskärm till dator och Tv så ser dem antagligen ut så här. Använd er av samma metod här. Dock så kan det vara bra att först andända borsten, torka och sedan avsluta med borsten för att garanderat få bort allt.
...
Så här såg min dataskärm ut efteråt:)
...
Nu till mitt bästa tips och även det min egen uppfinning.
Är ni som jag och har stearinljus överallt och lika många stearinfläckar? I så fall vet ni hur omöjligt det är att få bort. Följ blandningen på bilden, häll i en sprayflaksa, spraya och låt verka någon minut. Sedan kan du utan problem torka bort stearinet med en vanlig trasa oavsett underlad:)
Använder den här blandningen som allrengöring, från golv till kök, till badkar. Fungerar alldeles utmärkt och är billigt och skonsammare än något dyrt rengöringsmedel:)
...
Denna fläck orsakad av vax har jag haft på mitt golv i 6-12 månader. Har testat alla medel och metoder för att få bort den, som ni ser utan att ha lyckats. Kom idag på idén att testa min egen "blandning"...
...
En stunds verkan, lätt gnuggande med en diskborste och den är bortaXD Varför testade jag inte detta tidigare?:O
Om ni har fläckar på golvet, t ex i köket. Spraya på den här blandningen lite innan ni skurar så går de bort lätt sedan:)

Kommentarer
Postat av: Penna

Storstädarn!

2011-06-30 @ 20:56:01
URL: http://pennapalsternacka.blogg.se/
Postat av: emma

Hejhej .. sökte på svart golv och hittade in hos dig och såg ditt tips om stearin! själv brukar jag ta en melitta påse och lägga på fläcken och sen stryker man på påsen och simsalabim så är fläcken borta! ha en bra dag

2011-09-16 @ 14:33:07
URL: http://meweus.blogg.se/
Postat av: Qbrium

Tack för städtipsen :) Inte alls så dumt för en sån "oredig" tjej som mig. Stearin-tipset verkar verkligen toppen!

2011-09-27 @ 15:34:43
URL: http://4u-yourspace.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0