More work

Imorgon kommer jag att ha 15 hästar på jobbet! Vi vet ju redan att jag har en chef som inte kan säga nej... Så nu kommer Mushi tillbaka i träning:O Men det blir inte fler boxar för mig att mocka trots allt:) Hönsgården blir nedriven och uteboxarna utbyggda och ombyggda till en vindskydd åt stona så att de får gå ute dygnet runt och då kommer man inte att behöva mocka åt dem varje dag:) Någonting som jag har förespråkat i flera år!
  Flyttat om hästar har vi också gjort nu... Bara sex av dem har kvar sina gamla boxar. Så gissa om en trött hästskötare kommer behöva tänka imorgon när det ska fodras och släppa ut?;P Nu går ju allt på automatik:O Vencer och Veloz har flyttat in i fölningsboxarna och verkar trivas där:) Vencer firade det hela med att rulla nu när han äntligen har en box i sin egen storlek.


Jag och Mushi förra sommaren.

Jag är inte glad över att få mer att mocka när armen redan är skit. Dessutom kommer vi nu att ha 11 hästar i träning:O Men jag är glad för Mushis skull. Hon trivdes bra hos och som den nervösa häst hon är så passar hon inte i stora stall. För att inte tala om hur speciell hon är att träna och hantera. Hon fungerar inte som de flesta andra hästar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0