Sminkborttagning

Penna, kan du hitta på nån bra frisyr med mitt löshår tills nästa gång?^^ Känner för långt hår och det matchar min korsett:)
...
Är ni som jag och kladdar ofta ögonskugga när ni sminkar er? Svart ögonskugga är någonting av det svåraste att få bort utan att se ut som en sotare runt ögonen. Använd absolut inte vatten! Det gör saken värre.
Det finns ett enkelt och skonsamt sätt att rätta till sina missar. Ta lite olivolja på en tops och torka bort kladdet. Det går enkelt, är skonsamt mot huden och inga problem att dra nytt smink över.
...
Olivolja är även överlägset för att få bort smink runt ögonen! Ta bara lite på en bomullspad och torka bort sminket. Det fungerar bättre än någon sminkborttagning jag testat för ögonsmink och man får inte den där svidande känslan runt ögonen efteråt.
...
Nu tänker säkert många av er, "är hon helt galen? Olja får man ju finnar av!" Nej jag är inte galen. Folks fobi för olja är överdriven. Jag använder detta runt ögonen och har inga finnar eller hudproblem där. Tvärtom så mår min hud runt ögonen bättre än någonsin!
Är ni ändå rädda så är det ju bara att tvätta bort oljan efteråt:)

Kommentarer
Postat av: Jenna

håhå, det kan jag väl : D

2011-07-09 @ 16:20:30
URL: http://pennapalsternacka.blogg.se/
Postat av: Siv Ardeby

Ja oljefobin är svår att utrota!

Men du beskriver så klokt hur skönhetsprodukter som innehåller mineral täpper till och nog inte är så smart att dagligen använda. Däremot kan fina oljor användas dagligen - de tas upp av huden - gör den mjuk och smidig - o precis som TATSU skriver - ta då bort överskottet om det känns kladdigt!!På www.taktiform.se kan du se mer om ullsalva och ansiktsolja som ger gyllene lyster.



2012-02-02 @ 12:43:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0