Old school

Idag har vi tagit in hö. Var tvugna att få inte det innan regnet. Så nära på fem timmars svettande blev det! Eftersom att vi inte fått tag på balpress eller någon som kunde komma och pressa åt oss så blev det till att köra löshö. Först använde vi grävmaskinen för att få upp det i hjullastarskopan, men nästan direkt pajade hydralslangen:O Så efter det blev det gammaldags handarbete. Pappas kompis körde strändläggare för att få ihop strängar som jag öste högar av medans pappa tömde skopan. Sedan öste han upp dessa medans jag körde efter med lastaren. Hans flickvän fick ösa upp det i bakkanten i lagret.
...
Dåliga bilder då jag har använt mobilkameran.
...
Precis när vi körde upp sista lasset till stallet (med en slut pappa liggandes i skopan) så började det droppa från himmlen. Någon gång ska man ha tur!
Lite hö blev det allt:) En skörd till ska det bli i år, men då ska vi ha en press!
Gissa om vi drack många flaskor ute på åkernXD Eftersom att det var so i flera timmar så har jag blivit brun!:( Varför!? Varför måste jag ha så lätt för att bli brun! Jag vill vara blek!
Aja hö har vi och jag har två dagars ledighet att se fram emot:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0