Not every story got a happy ending...

Jag ber om ursäkt för de senaste två dagarnas bloggtorka. Jag har varit ordentligt trött och gårdagen var ett totalt kaos...
...
Vencedor började återigen att sparka under körningen och när han fick foten över skalmen hoppade pappa ur, medan han sprang på tre ben... Jag som var uppe vi stallet hörde detta och snabbt som sjutton drog jag igen boxdörrar och väl ute så kom han med vagnen hängandes på sidan med ena skalmen under magen, drog i dörren och sprang ner till samma box som sist. Han var ordentligt skärrad och pappa som hunnit springa upp drog av selen medans jag och hans flickvän tog vagnen.
Den här gången gick det dock inte lika bra. Förutom att vagnen blev totalkvaddad så skadade han sig ordentligt. Hela bakbenen är sönderskrapade och fulla av sår. Ett sår på kotan var ordentligt då huden var helt uppfläkt och man såg "innehållet" i benet. Vi lindade runt en handuk och ställde in honom medan vi försökte få tag på en veterinär. Vi ringde runt till i stort sett varenda veterinär i stan, men ingen kunde komma. Så över en timme senare fick vi till slut ut en distriktsveterinär. Hon sydde ihop såret så gott det gick och lindade det. Inga senor verkade skadade och inga skelettskador (om griffelbenen höll. Svårt att känna). Han ska nu få medicin i några dagar och stå på box i tio.
När han väl är bra igen och får gå ut så ryker kulorna. Både han och Veneno ska kastreras. Om det inte hjälper så åker han till slakt... Men kastrering bör hjälpa och han ska bli inkörd helt från början igen... Så håll tummarna för honom nu!

Kommentarer
Postat av: Anonym

ta hans kulor, istället för slakt :(

2011-07-06 @ 14:04:58
URL: http://liquidize.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0