Nu känns allt lite lättare.

22 minus imorse. Kontainern gick inte upp så min "praktikant" ringe pappas kompis som kom och hjälpte till att öppna locket för hand. Sedan började vattenkopparna frysa strax innan vi fick in hästarna. Efter det har det gått bra. Jag sladdade banan och körde Vencer tre vändor. Kallt som sjutton! Men händerna klarade sig då jag snott tillbaka batterierna till mina värmevantar. När han var klar så fixade jag klart det sista och åkte efter tre till pappa på sjukhuset.
  Han hade precis vaknat när jag kom. Han var betydligt piggare idag även om han bara är vaken ca en kvart åt gången. Har orkade prata och fick dricka blåbärssoppa idag:) Han har slem i lungorna så han har fått en sak att blåsa i för att få igång lungorna... Men då börjar han hosta och det gör ont:S Han har även ont efter att de tog bort dräneringen från såret... Men förhoppningsvis så får han komma hem till helgen:D Vi fick (även HAN) för första gången veta att han även brutit revben... Men de läker ju ihop på en månad så det är det ingen större fara med. Han sa att han inte hade trott att vi skulle klara av stallet utan honom, men tydligen så klarar vi oss ju bra. Självklart! Jag vet hur allt ska göras, även det jag inte skött tidigare med körningar och sådant. Jag har ju varit med och frusit på banan även om jag inte suttit bakom hästen! Så länge jag har någon som klarar av det min arm inte klarar så klarar jag allt där. Bara att ge order om det jag inte fixar:)

Vencer var för övrigt pigg som sjutton och fin trots att han bara är körd en gång sedan operationen. Själv har jag hunnit handla, hämta ut mina skor som jag köpte på tradera (laddar upp en bild någon dag) och ätit för första gången sedan lunch. Så snart ska jag laga mat och ställa mig i duschen. Min hjälm var full av råttpiss och råttskit som jag fick hälla ut, så ni kan ju tänka er hur jag luktar i skallen nu...

Trackback
RSS 2.0