Naturligt för naglarna

Har du torra naglar och spruckna nagelband? Det finns speciella krämer och oljor att köpa för detta, men jag har inte testat någon av dessa och känner inget behov av det.
...
 
Olivolja fungerar alldelles utmärkt till detta. Jag brukar ta en tops och smeta på nagelbanden och på undersidan av nageln. Sedan masserar jag in det i ngaleband och över nageln. Gör detta på kvällen innan jag lägger mig och när det behövs även under dagen och alltid efter att jag har målat/blekt naglarna. Ännu viktigare är att göra detta när du har tagit bort gammat nagellack då nagellacksborttagning torkar ut naglarna.
...
Om du tycker att oljan är fet och torkar in för långsamt så finns det andra alternativ. Jag har t ex hört att mandelolja ska vara bra, men har inte testat detta själv (ännu).
Trackback
RSS 2.0