Varför dras alla rubbade mäniskor till mig?

Även om det slutade bra så har det varit en skitdag! Kom till jobbet imorse och märkte att min "hjälp" i stallet verkade vara skitsur på mig... Efter ett tag säger jag försiktigt åt henne att inte sopa in i boxarna. Detta har vi sagt miljontals gånger åt henen! Får ett surt svar tillbaka. Ett tag senare säger jag samma sak igen och då brakar det lös. Fick en utskällning, där hon b la sa att jag var otrevligt, behandlade henne dåligt o.s.v. Jag försökte diskutera med henne och fråga vad som var fel, men uppenbarligen kan en 50 åring vara betydligt omognare än en 20 åring.
  Ända sedan jag kom tillbaka från min sjukskrivning så har varit konstig och fått för sig att hon är min chef istället för tvärtom... Igår var hon normal och trevlig, så uppenbarligen måste jag ha förolämpat henne när jag sov??? Hur som helst så gick jag ner till pappa och sa att antingen ryker hon eller jag. Svaret blev självklart att det är jag som stannar. Så nu ska hon bara komma på helgerna så att jag slipper se henne och så att jag äntligen ska få två istället för en ledig dag i veckan. Enda anledningen till att hon får stanna är att det behövs någon när jag blir sjukskriven igen.

Men fullt allvarligt! Vad är det för fel på människan!? Så går det när man försöker vara trevlig, man får det slängt tillbaka i ansiktet av någon som egentligen ska lyda under mig. Varför råkar jag alltid ut för sådana störda människor? Man får lust att flytta ut i skogen och leva som eremit! Nej inte på allvar, jag skulle sakna mina vänner och en del av familjen, men ändå jag börjar få nog. Jag försöker vara snäll, men vad är meningen med det?

Har tillbringat flera timmar vid keyboarden, tills jag behövde laga mat för att må bättre. Musik får mig alltid att må bättre. Inte för att jag tog åt mig av det hon sa, för det var helt ogrundade anklagelser, men för att jag inte orkar bli behandlad som skit av alla längre. Jag flyttade hemifrån för att slippa det, så då ska jag väl inte behöva stå ut med det på jobbet nu!

Långt inlägg blev det, men nu ska jag återvända till keyboarden med an bandagerad armbåge och en bandagerad handled. Min dåliga handled efter att jag stukade den ett flertal gånger i vintras, tog nämligen stryk av allt keybordspelande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0