Föräldrar som dricker...

Vad tycker egentligen ni om föräldrar som dricker i närenheten av sina barn?

Är det okej om de inte blir redlöst fulla utan ändå kan stå, även om de är klart påverkade?
Jag tycker att det är helt fel!
Man borde inte vara full i närenheten av ett barn, åtminstonne inte små barn!
Kan tala om att dessa märker direkt föräldern blir konstig, luktar konstigt.
De förstår inte varför.
Föräldern kanske inte alltid blir aggresiv utan tvärt om.
Men detta är fortfarande obehagligt för barnet.

Och vad tycker ni om föräldrar som super sig redlöst fulla med barnen hemma?
Som har fester där alla är fulla.
Jag tycker att detta är otroligt idiotiskt och kan förstöra ett barn för livet!

Vad tycker ni om föräldrar som dricker sig ordentligt fulla och bråkar?
Kastar saker, skriker, gråter, när barnen försöker sova.



För egen del kan jag inte förstå hur någon kan utsätta sitt eget barn för något av detta!
Förstår de inte hur de påverkas eller?
Det stämmer dessutom att de flesta barn som växer upp i en familj med alkoholproblem helt tar avstånd från alkohol eller får problem själva...
Men självklart finns det de som kan dricka "normalt" trots detta.
Tur!
Men hur kan någon som växt upp bland missbrukare göra samma sak mot sina barn?


Men vad tycker ni?
Är det okej att dricka sig full när man har barn hemma?
Snälla svara på mina frågor!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0