Back again

Nu är jag tillbaka igen...
Ska bli skönt att få sova imorgon:)
Stiger nämligen upp 05.40 varje morgon för att hinna med bussen:S
Imorse steg jag upp 05.00:(

Första kvällen blev jag klar med allt utom väggarna i mitt sovrum i lägenheten...
Är skitskönt att bo själv även om man inte kommer hem förns fem sex på kvällen^^
Så nu kommer bilder på allt utom mitt sovrum^^
Det får nämligen vänta tills det är klart...


Köket^^


Köket. Ursäkta den dåliga bildkvalitén...



Vardagsrum, eller som jag säger när folk inte hjärntvättar mig! Storarum^^


Storarum^^


Storarum:D Yes I love candles^^


Mina skor i hallenXD


Min hallspegel och hästskor:)


Toan=) Älskar mitt duschdraperi!

Sedan var det slut på bilder på min lägenhet^^
Så nu kommer lite historier och bilder från vår "spännade" första veckaXD


Cicci kaxade sig på rasten:P


Catta fotade mig och jag både fotade och filmadeXD


Catta och Johan på lektion:P
Ingen av oss orkade jobbaXD


Skit i skräpet på linsen:P
Men vad sysslar Cicci med???


Denna bild är från mitt lilla äventyr i onsdags...
Var då i Nyköping och träffade Sanna. Skoj:D
Sedan på vägen hem så förväntade jag mig att jag skulle kunna hoppa av där vi brukar efter skolan.
Men icket då!
Deras bussar är konstiga och åker olika vägar olika tider trots att det är samma buss...
Så smått panikslagen märkte jag att bussen tar en annan väg...
Så jag gjorde mitt bästa för att se vilken väg vi tog.
ca en km senare hoppade jag av då den stannade på nästa busshålls plats.
Hittade...
Men i första korsningen var jag vilse:S
Gick först rakt fram, sedan vände jag.
Och hur lycklig blev jag inte när jag såg kyrktornet!
Men sedan försvann det bakom massa hur och jag var vilse igen...
Blev lycklig när jag hamnade på en gata jag kände igen och slutligen en plats jag visste var den låg.
Men trot eller ej, jag hittade inte därifrån.
Så jag ringde Catta för en vägbeskrivning.
Och en smått orolig Catta tog med Cicci för att som hon sa det, rädda mig...
Hon förnekar sin oro eller vad man ska kalla det...
Men döm själva, här är ungefär mitt samtal...
Catta: Hej
Jag: Jag är vilse!
Catta: VA! Hurdå???
Jag: Bussen åkte inte till våran valiga hållplats...
Catta: Vart är du!?
Jag: Nyk, nej där vi hämtade nycklarna...
Catta: Är du i Oxelösund?
Jag: Ja! Men jag hittar inte! Gör du?
Catta: Jag tror det...
Jag: Vart ska jag gå...
(Här följer en bit där vi inte förstod varandra riktigt..)
Catta: Stanna där du är! VI KOMMER!
Jag: Men ge mig en vägbeskrivning bara.
Catta: Men bara stanna där du är! Vi kommer och räddar dig!
Jag: Men jag känner mig som en femåring!
(Sedan lite meningslös disskusion innan vi la på)
Sedan har jag fått höra av Cicci hur Catta stressade på henne för att jag var ensam därute och behövde "räddas"XD
I alla fall så hittade de mig och tod hem mig^^
Haha fyfan vad jag höll på att garva ihjäl mig både när jag pratade i telefon med pappa och med Catta:P Samt när de hittade migXD Mitt lokalsinne är skrattretandeXD
Jag var bara två gator hemifrånXD
Men jaja, kul hade jag i alla fall:P


Så fort jag visat upp vaccinations intyget så har jag en box!
Så sen får Spinken följa med mig till skolan!:D

Var idag på stan med Penna och Pucca och Ida var med ett tag:D
Skoj skoj skoj:D

Sedan har det inte hänt så mycket mer nämnvärt denna vecka^^



Trackback
RSS 2.0