Akuten... IGEN

Jaha nu har man varit på akuten. IGEN! Skulle klippa Floria i nacken när pappa raspade. Men floria fick panik och slet sig så stolen jag stod på välte. Trodde först att jag brutit armen igen. Men sedan så såg jag att min armbåge stack ut på helvetes fel ställe. Så snabbt upp till akuten, pappa bröt mot allt vad fartregler heter. Sedan var han ganska förbanad när han kom in dit och krävde att de skulle lyfta ut mig ur bilen direkt och det gjorde de! Det första de gjorde var att ge mig morfin och jag trodde jag skulle dö av nålen. Låg och skakade som sjutton men lät henne öndå sticka för att ja hade så förbannat ont.. Så med kanyl i armen tog de direkt in mig till en underläkare och överläkaren kom in direkt. jag fick mer morfin och lugnande, Sedan röntgade de och drog armen på plats. Det gick skitsmidigt! Jämfört med när jag hade den ur led som liten! De hade hoppat över alla andra för att få in mig först!^^ Sedan gipsade de och det ska jag gå med i två veckor nu. Sedan fick ja vänta på att komma in på röntgen. Ska aldrig dricka eller knarka i alla fall! Har aldrig velat, men nu när jag vet hur det känns att vara hög så fattar jag inte hur folk kan utsätta sig själa för det! Växlade mellan att skratta och gråta utan att vara ledsen, sluddrade så mycket att pappa knappt fattade vad ja sa. Visste vad jag sa men var ändå helt snurrig i skallen. Så kom vi in på röntgen relativt snabbt. Sedan fick vi vönta nån timma innan läkaren han kolla bilderna. Gick snabbare tack vare att pappa streassade på honom lite. Höll på att dö när en aökis gick förbi och en annan låg i gången. Började skaka och gråta igen som en kombinarion av morfin och fobi. Pappa skickade iväg den som gick förbi, pappa var ganska sur när han ville prata. Sedan fick vi bilderna kollade och kunde åka hem vid tolv. Läkaren sa att det inte syntes nått uppenbart benbrott men det fanns något misstönkt som en annan läkare skulle få kolla på dagen efter. De skulle ringa på morgonen om de hittade nåt, men de har inte ringt, Så det ska inte vara något brutet i alla fall. Så nu har jag fått det smärtstillande vi hade i stallet så att jag kunde sova lite till. Är lite lullig just nu. En kombination av morfinrester och smärtstillande skulle jag tro. Men jag är i alla fall nåorlunda klar i skallen nu, kan prata och gå raktXD Men det värsta nu är att ja inte kan göra nåt. Ingen mkockning, ingen körning. Ingenting typ! Kommer dö av rastlöshet! Så nästa vecka ska jag till syrran, denna ska jag släpa med Penna på stan! Så alla frivilliga, jag kan hälsa på och gå på stan hur mycket som helst nu.
Så så ser det ut för tillfället...

Kommentarer
Postat av: Penna

Pappor kan :O tur att det inte är något värre, : D

Hihi, släpa släpa X D

2009-07-30 @ 23:34:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0