"Svar på tal"

Så fort man avviker från normen så blir man ifrågasatt, får höra konstiga kommentarer och fördomar. Här tänkte jag svara på några utav dessa, så att näsvisa människor får sina svar och inte behöver fråga mig personligen.
 
Du måste vara deprimerad eftersom att du alltid har svart på dig: Jag är inte deprimerad! Den dagen du ser mig i en rosa klänning så kan du ringa efter män i vita rockar, eftersom att jag uppenbarligen har utvecklat schizofreni eller någon annan allvarlig psykisk sjukdom/störning. (Inget ont mot folk, bara någonting jag själv aldrig skulle göra.)
 
Varför har du alltid svart på dig?
  1. Varför har inte du det?
  2. Varför har du på dig det du har på dig?
  3. För att jag är satanist och offrar barn till djävulen vid varje fullmåne. (Totalt oseriös, men jag har ofta lust att svara så.)
Du som är vegetarian kan ju gå ut och beta på gräsmattan: Absolut! Så fort du tömmer ditt hus från allt annat än kött. Bort med grönsaker, pasta, potatis m.m.
 
Du som inte äter kött kan inte få i dig ordentligt med protein: Förr i tiden så sa man att en kvinna blir steril om hon rider med ett ben på var sida om sadeln eller cyklar. Vi har kommit över den fördomen, så kan vi äntligen komma över den här också?
 
Hur kan du vet att du är bisexuell om du aldrig har varit med en kvinna? Hur kan du veta att du är straight om du aldrig har varit med någon utav samma kön?
 
Det är vegetarianer som förstör regnskogarna med allt sitt sojaätande: Åk ut till en bondgård som föder upp köttdjur, kolla deras foderstater och köp med dig en vegetarisk kokbok på tillbakavägen så kan vi prata sen.
 
Du skulle se så mycket bättre ut om du klädde dig i färg:
  1. Sååå ledsen att jag inte har förstått att jag föddes för att tillfredsställa dina ögon.
  2. Du skulle se så mycket bättre ut om du färgade håret svart!
Du ser så blek ut: Tack! Skönt att mina lager med solkräm och timmar utav försök att undvika solen har gett resultat!
 
Du som har svart på dig måste vara djävulsdyrkare:
  1. Du som har blommigt på dig måste vara hippie.
  2. Självklart! Vill du offra ditt blod till min herre Lucifer! (Här ska man ha en gigantisk kniv i väskan som kan kan dra upp. Okej, jag skulle aldrig göra det, men visst har man lust när man för sjuttioelfte gången blir kallad för djävulsdyrkare utan att vara det?)
Du som älskar svart måste vilja ha svarta väggar och svart inredning: Absolut! Sätt mig i en svart grotta, gärna utan belysning så att jag kan slå ihjäl mig också, när vi nu ändå har ämnet uppe. (Ironiskt!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0