Henna och indigo

Förutom en hel del utväxt så hade mina ändar blivit mörkt rödbruna, även om det bara syntes i riktigt starkt ljus, som ovan med kamerablixt.
 
Nu är det nyfärgat sedan igår. Fyra och en halv timma med henna och ca tre timmar med indigo.
 
Igår var jag tvungen att fläta håret innan det hade hunnit torka helt och vågade inte släppa ut det igen p.g.a matförgiftning, så jag fick sova med flätan. Därför är det fortfarande lite vått och tovigt idag.
 
I fortsättningen så kommer jag nog att färga endast utväxten och nöja mig med att färga hela håret en till två gånger om året. Det känns som att det räcker och det kommer att leda till så mycket mindre arbete och kladd. Dessutom så kommer hennan och indigon att räcka längre.
 
Innan nästa färgning så måste jag beställa mer, eftersom att jag har gjort slut på det kilo indigo som jag beställde sist.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0