Fermenterat risvatten i håret. Del 2. Hur man använder det.


  1. Dränk int håret i risvattnet. Det enklaste är om du har en stor bunke som du kan doppa ner håret i och sedan hälla resten försiktigt över hårbotten.

  2. Låt sitta i en timme eller hur länge du känner för det. Jag brukar ha en handduk runt håret för att det inte ska droppa. Bastar jag så har jag det löst och droppande.

    Du kan antingen stanna här och bara tvätta håret som vanligt eller så kan du lägga till steg 3 eller testa steg 5.

  3. Efter att ha tvättat håret som vanligt så sköjer du igenom håret med mer risvatten och avslutar med att snabbt skölja håret med kallvatten. På så sätt sköljer du inte ut allt risvatten. Jag upplever att det får mer effekt på det här sättet.

  4.  (Egentligen kommer det här steget mellan 2 och 3.) Tvätta håret med risvattnet. Häll i mer risvatten i håret och massera försiktigt hårbotten som du skulle göra med schampo. Skölj håret och välj till steg 4 eller inte efter eget tycke.

    Det krävs lite mer teknik för att tvätta håret med den här metoden jämfört schampo.
 
 
Del 4 Mina erfarenheter

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0