Fermenterat risvatten i håret. Del 1. Hur man gör det.

Jag skrev egentligen ett långt inlägg om det här innan, men det försvann. För att orka göra om det så kommer jag nu att dela upp det i flera delar. Första delen är hur man gör det.
 
  • Ha ris i en burk. Jag mäter inte upp någon exakt mängd utan slänger bara i lite. Helst ekologiskt. Vi vill ju inte hälla bekämpningsmedel i håret.
 
  • Ha i vatten.
  • Låt stå i ett till två dygn. Då fermenteras vattnet och pH-värdet sjunker, vilket är någonting vi vill åt.

  • När det är dags att använda det så brukar jag sätta på ett lock och skaka burken. Det här steget är inte nödvändigt och jag vet inte om det gör någon nytta. Jag inbillar mig att jag får upp mer av "risnäringen" då vattnet blir ännu grumligare.

  • Ta en sil eller tygstycke för att sila bort riset.

  • Nu är det klart att använda!
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag hittar inte del 2 :(

Mvh Mikka

Svar: Jag har lagt till länkar till övriga inlägg i alla delar nu. Så du borde kunna klicka dig vidare :)
Tatsu

2020-09-05 @ 23:56:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0