Silverrengöring

Det här är ett gammalt husmorsknep som jag använder för att göra rent mina silversmycken, vilket brukar bli när jag färgar håret och ändå måste ta av dem.
 
  • För mindre föremål. Lägg aluminiumfolie i en skål.
  • För större föremål. Täck diskhon med aluminumfolie efter att du har suttit i proppen.
  • Häll i grovsalt och bikarbonat. (Jag har inga direkta mått utan häller bara i lite)
  • Häll på kokande vatten.
  • Låt ligga tills det har svalnat.
  • Ta upp ditt silver och skölj med vatten om du vill ha bort saltet och bikarbonaten. Låt torka.
  • Det fungerar som så att en kemisk reaktion gör att aluminumfolien drar åt sig oxideringen (missfärgningen på silvret).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0