Hårvård genom historien?

Ett utav mina intressen som ni har märkt, är hår. Ett annat är historia. Just nu så håller jag på att läsa en hel del om hårvård på den viktorianska tiden. Nog hade damerna på den tiden vackert hår utan dagen sulfater och silikoner!?
 
Så nu till min fråga. Skulle ni vara intresserade av att läsa inlägg här om hårvård genom historien? En del saker är bara roliga att läsa om och andra riktigt användbara. Dessa inlägg skulle självklart vara mer lättlästa än dem artiklar och böcker som skrevs på den tiden. Så vill ni att jag ska skriva om det?
 
Om det verkar intressant så kan jag även slänga ihop lite om smink och hudvård.

Kommentarer
Postat av: Jenna

JA! :D

Svar: Då får jag börja snickra ihop lite sådana inlägg då :)
Tatsu

2017-03-11 @ 18:08:19
URL: http://finurlig.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0