Och så var det vinter igen + färgning utav rötter

Från +7 grader igår till detta...
 
 
Tur att jag inte ska ut någonting idag. Idag är det nämligen färgning utav rötter med henna och indigo. Det är första gången som jag bara färgar rötterna istället för hela håret. Skönt att slippa droppet från hennan. Vi får se hur det går med indigon senare, då det brukar vara rinnigare.
 
Tur att sambon kasserar gamla t-shirtar ibland som jag kan sno.
 
Vackert orange nacke.
 
En uppdatering: Jag stoppade ner hårlängderna i en fryspåse och stängde den med två hårsnoddar. På det här sättet så lyckades jag på ett smidigt sätt atsköja ut hennan ut hårbotten utan att blöta ner hela håret. Skönt att slippa blöta ner det innan det är dags att tvätta det när jag är klar och så väger det mindre på huvudet.
 
Hennan droppade ingenting alls, medan indigon rinner lite. Dock betydligt mindre än när jag färgar hela håret. Desstuom så har det nog en del att göra med att jag dränkte hårbotten totalt med indigo...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0