Balsam i bastun

Igår var jag hemma hos min far för att bada och basta. I normala fall så häller jag i min hemmagjorda hårinpackning i håret och har det uppsatt i en knut på huvudet för att sedan släppa ner håret i duschen och tvätta det som vanligt.
 
 
Igår så kom jag på idén att ha i balsamet i bastun när jag började bli klar och låta det sitta några minuter. (Värme öppnar upp hårstrået och på så sätt så kan mer balsam tränga in.) Sedan sköjde jag ur balsamet som vanligt i duschen.
 
Mitt hår är i princip helt omöjligt att hålla uppe idag då det är så otroligt mjukt och glansigt, så jag vågar påstå att det gav resultat.
 
I framtiden när jag bastar, så kommer jag defititivt att massera in balsamet i håret i bastun!
 
(För er som har missat det så tvättar jag håret med balsammetoden)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0