"Hårsäkrade" mössor

Nu börjar det bli kallt ute och mössäsongen har startat. Detta brukar för mig leda till torrare, trassligare hår och mer babyfjun. I år har jag säkrat mina mössor för att minska slitaget!
 
Ett extra plus är att mössan också blir lite varmare!
 
(Vänster: min vanliga mössa. Höger: min stallmössa.)
Jag ar tagit satintyg som jag har sytt innerfoder av.
 
Jag har valt att bara sy fast fodret i toppen utav mössan.
 
Istället för ständigt gnidadande mot håret utav stickat material så är det nu endast satin som kommer i kontakt med håret. (Ignorera utstickande babyfjun)
 
Utifrån så ser man bara en helt vanlig mössa.

Kommentarer
Postat av: Jenna

Åh, jag borde faktiskt fodra mina mössor också. Jag använder ju mössor året om, haha!

Svar: Det tycker jag att du ska:) Det är ju snabbt och enkelt gjort för att hjälpa håret överleva:P
Tatsu

2016-11-14 @ 19:07:53
URL: http://finurlig.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0