Att rekommendera, recensera och varna för produkter.

Personligen så är jag försiktig när det kommer till det. Speciellt när det gäller konventionella produkter.
 
Exempel:
Någon har testat balsam A. Det fungerade inte alls i dennes hår. Den här personen går då ut med en "varning" och skriver "Den här produkten är skit! Använd den inte!"
 
 
Personligen så skulle jag aldrig skriva ett sådant inlägg. Om jag skulle göra det så skulle jag ha varnat för nästan varenda balsam som jag har testat under min livstid. Betyder det att 90% av alla balsam där ute är totalt värdelösa och borde undvikas? Nej! Det betyder att 90% av alla balsam där ute inte fungerar i mitt hår. Att många är miljövidriga och innehåller farliga ämnen är en annan sak, som inte direkt har med funktionen att göra... Men det ämnet ska man gå in på med orentlig fakta och källkritik, inte bara personliga fördomar.
 
 
Förstår ni skillnaden? Jag kan lägga ut en negativ recension, där jag talar om att någonting inte fungerade i mitt hår som är fint, halt, torrt m.m.
 
Det är ytterligare en sak som oftast saknas i dessa recensioner, rekommendationer och varningar. Vad för typ utav t ex hår har personen i fråga? Tjockt? Fett? O.S.V. Det är alltid större chans att någon med samma typ utav hår får samma resultat.
 
Så var kritisk nästa gång ni ser att en bloggare har testat en produkt. Bara för att denne hatar produkten betyder det inte att den inte kan fungera för dig. Om personen älskar den och vill att hela världen ska använda den, så behöver den inte nödvändigtvis fungera för dig. T ex om denne har fett, spikrakt hår medan ditt är torrt och lockigt, så är chansen mindre (inte omöjligt) att du får samma resultat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0