Lat... och lite hår.

Jag har lite saker som jag skulle vilja blogga om, men jag känner mig lite lat för tillfället. Att skriva lite seriösare inlägg här och fota för att få bilder tar faktiskt lite tid. Men det kommer att komma fler inlägg här!
 
Under tiden så kan jag uppdatera lite om b la mitt eget hår (för att alla är jätte intresserade?)
 
 
För tillfället så protesterar både hud och hår mot vädret. Jag är torr och flagar av kylan och mitt hår är också torrt. Så jag förbrukar rejält med olja nu! Det blir till att göra en oljeinpackning i helgen för att kurera hår och framförallt hårbotten lite.
 
 
Ett problem som kommer av att hårbotten är så torr, är att håret snabbt blir fett... Det är fett bara efter en vecka och det gör mig galen! Jag vill inte börja tvätta det varje vecka igen. Några av er kanske tycker att det låter konstigt att håret blir fett av att vara torrt? Det är så simpelt, att när hårbotten är torr så överkompenserar den med att producera massa fett. Så ju torrare hårbotten desto mer fett. Om jag då skulle gå över till uttorkande schampon så skulle mitt hår bli torrt, slitet och snabbare fett. Därför blir det oljebehandling för att dämpa problemet tills våren äntligen kommer.
 
 
En annan lite rolig sak är att jag tydligen har fått min mor att börja med balsammetoden. Jag pratade om hur mycket bättre mitt hår och hårbotten mår sedan jag slutade med schampo. Ett tag senare så pratade jag med henne i telefonen.
 
"Tack föresten! Jag testade att tvätta håret med bara balsam! Skönt att slippa använda två produkter när jag tvättar håret".
 
Det balsam vi använder som vårdande fungerar tydligen utmärkt för henne att tvätta håret med. Jag håller mig till mitt tvättbalsam (Faith in Nature) tills vidare då det är billigare. Men det är alltid roligt att inspirera någon annan till att ta hand om håret på ett bättre sätt! (Nu menar jag inte att folk tar hand om det dåligt eller att BM är ett mirakel för alla.)
 
Hur mår erat hår och hud nu när det är kallt ute?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0