Kära läkare...

Även om ni inte vill erkänna att det är någonting fel så vill jag bara tala om att mitt ben inte är snett i normala fall. Inte heller beror det på en infektion som ni vill påstå. Hur många blodprov ni än vill ta så löser det inte problemet.
 
Då ni inte ville hjälpa mig när jag var inne hos er för över ett år sedan så har jag fått lära mig att trots att det kan ta timmar eller dygn innan jag får höften på plats igen så är det bara att kämpa på tills jag lyckas.
 
Jag skulle vilja utbilda er lite i att det utöver rena luxationer finns subluxationer och höftrotationer. Det GÖR ont, men när man har levt ett helt liv med subluxationer så gör det inte så ont att man inte kan gå på det och om man inte gråter när armbågen sticker ut i armvecket så lär man knappast göra det för en roterad höft.
 
 
Såhär kära läkare såg det ut när jag senast för några veckor sedan råkade ut för en höftrotation. Visst gick det att tvinga benet rakt så länge jag med muskelstyrka höll det kvar. Men då gick det knappt att böja knät istället. Men jag har ju lärt mig att ni inte hjälper mig så det var bara att kämpa på som vanligt.
 
Sedan vill jag även passa på att upplysa er om att när knäna hoppar ur led/subluxerar så är det inte "bara att sträcka ut benet" som ni så gärna vill tro. För det första så gör det väldigt ont och för det andra så krävs det oftast en helt del trixande för att få det på plats igen.
 
Så kära läkare, återvänd nu till era studier och återgå till jobbet när ni har lärt er lite mer och är villig att hjälpa era patienter.
 
//Mvh en överrörlig kvinna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0