Min nya svinborste och kam

Jag har fortfarande inte fått tillbaka pengarna för den förra borsten jag köpte, men jag har köpt en ny borste från en betydligt seriösare sida. http://www.laplandecostore.se/
 
Jag köpte även en kam. Dels för att det kan vara bra med två stycken, men framför allt för att den var snygg...
 
Kammen är gjord utav inoljat olivträ.
 
Borsten är gjord utav sviborst och inoljat bokträ.
 
Jag har nu testat borsten en gång och jag är så imponerad att jag undrar varför jag inte köpte en ny för flera år sedan. Det enda minuset är att handtaget hade kunnat vara tjockare för att bli lite bekvämare att hålla i.
 
Jag är nöjd med kammen också. Den är tillräckligt bredtandad och slät för att vara snäll mot håret. Rent estetiskt så är den inte "perfekt" då en utav tänderna är smalare än dem andra, men det stör inte mig.
 
Den är tunnare än min andra kam, men jag vet ärligt talat inte vad jag föredrar. Jag får nog fundera lite på saken. Hehe.
 
Att den inte är lika bred gör ingenting och jag gillar att den är rundad upptill så att man får lite mer att hålla i. Den ligger bra i handen tack vare det.
 
Jag ber om ursäkt för mitt hår på alla bilderna... Jag borde ha gjort rent den gamla borsten...
 
Här ser ni skillnaden på handagen på den gamla och nya borsten.
 
Jag vet att jag har lovat ett inlägg om hur man väljer svinborste och hur man testar om den är äkta. Jag har inte glömt bort det!
 
Jag ville vänta tills jag hade beställt och fått hem den nya borsten, för att få fler bilder till inlägget.
 
Nu hoppas jag på att få upp det innan jul!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0