Nio års hårsparande

När man har långt hår så får man ofta frågan hur man snabbt får långt hår. Det har inte gått snabbt för mig att spara ut håret och jag är inte klar än. Jag har snart sparat ut det i nio år! Det hade varit längre idag om jag hade varit lika snäll mot det för några år sedan som jag är idag. Men men...
 
2007
Från att ha haft sidecut så klippte jag ner allt till samma hemska längd när jag bestämmde mig för att spara ut det. I början så hade jag lugg, trots att jag hatar att ha lugg, bara för att se mindre ut som en pojke. Den klippte jag också bort senare.
 
2008
Jag färgade fortfarande håret svart med kemisk färg.
 
 
2009
Jag påbörjade en process med hårblekning som självklart slet enormt på håret...
 
Senare under 2009/2010 så färgade jag det svart igen.
 
2010
Jag bestämde mig för att bleka håret en sista gång i livet innan jag färgade det rött för att sedan gå tillbaka till svart. Återigen så slet detta på håret. Här började jag ha håret mer uppsatt för att få det ur vägen och minska slitaget.
 
2011
Efter att ha fått håret blont så färgade jag det rött.
 
När det röda tvättades ur efter en descutantvätt inför min operation hösten 2011 ur så gjorde jag ett misslyckat försök att färga det brunt. Sedan bestämde jag mig för att spara ut min naturliga hårfärg medan håret fick återhämta sig från all blekning och färgning. Självklart var jag tvungen att toppa bort en del längd under dem här åren.
 
2012
Det röda var väldigt urtvättat och jag hade fått lite utväxt.
 
 
2013
Jag började få mer utväxt och fortsatte att toppa bort det blonda som kom fram när det röda tvättades ur mer, samtidigt som jag sparade ut det.
 
Jag började även med balsammetoden under den här tiden, vilket gjorde underverk för mitt hår. Samtidigt så övergav jag allt vad värmestyling och hårsprayer hette.
 
2014
Senare under 2014 så hade jag fått bort nästan allt det blonda och började färga med henna, då jag hade bestämt mig för att aldrig mer använda kemisk hårfärg. Här började jag även använda mig av snällare håruppsättningar med hårpinnar och hårkam. Vid det här laget hade jag sällan håret utsläppt.
 
 
2015
Då hade jag påbörjat processen att få håret svart med henna och indigo, men det tog några färgningar tills jag fick det helt svart, vilket snabbt bleknade till brunt igen.
 
2016
Nu är mitt hår svart utav henna och indigo, men det svarta bleknar fortfarande ur för snabbt. Jag tänker fortsätta tills jag får det permanent och bara behöver färga utväxten. Antagligen så skulle det gå lättare om jag färgade det oftare än var tredje till sjätte månad.
 
Jag använder fortfarande inte schampo, värmestyling, hårspray eller liknande. Jag har tidigare år toppat det ungefär två gånger om året, men toppar nu det bakre håret oftare tills det har blivit rakt. Efter det så kommer jag att återgå till att bara toppa det två gånger om året.

Jag har håret utsläppt endast ett fåtal dagar om året och tvättar det endast varannan vecka.

Kommentarer
Postat av: Jenna

Så kul och intressant att se!
Dicken hårevolution! :D

Svar: Haha, ja nästa år firar jag tio år:D Skulle nästan ha en tebjudning för att fira då:P
Tatsu

2016-04-14 @ 23:44:26
URL: http://www.finurlig.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0