Hur jag helst sover med mitt hår

När jag är lat så sover jag med bara en eller två vanliga flätor i håret, men de brukar vara i vägen. Helst sover jag med en paranda mitt på huvudet, då det är bekvämast.
 
Då flätan är mitt på huvudet så hamnar den inte i vägen i nacken eller under huvudet. Jag brukar lägga den uppåt ovanför kudden. Anledningen till att jag föredrar en paranda framför en vanlig snodd är att håret då håller dig på plats. Med en snodd så letar sig det mesta av håret snabbt ut för mig.
 
När jag t ex äter frukost eller borstar tänderna så rullar jag bara ihop håret i en boll på huvudet.
 
För att kunna ha håret i den här uppsättningen kvävs att nackhåret ät tillräckligt långt för att komma med i flätan.
 
Någon gång tänke jag visa hur man gör en paranda, men för er som är nyfikna redan nu så är det bara att googla. Det finns videor och bildinstruktioner på hur man gör och parandor kan göras i alla möjliga material och färger, inte bara för att sova med, utan även pryda håret.
 
Någon gång ska jag även försöka slänga ihop en video på hur jag flätar och flätar ur håret med en paranda utan att det tovar sig när man vänder huvudet upp och ner.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0