Hur jag gör korkskruvar utan värme

Jag lade upp en slarvig video på ifokus där jag visar hur jag lockar mitt hår med snodd och papper (tyg fungerar säkert utmärkt). Tänkte lägga upp den här också med en förklaring.
 
Först rullar jag upp håret som ni kan se. (Oftast tar jag större hårbitar och separerar dem dagen efter). Först viker jag pappret och drar snodden runt det och sedan ett varv runt håret för att hålla det på plats. När hela håret är rullat så kan jag spraya i lite vatten och knyta på en sjal eller liknande för att hålla det på plats enklare. Jag sover med detta och dagen efter lossar jag håret som ni kan se. När jag lossar det så, så får åtminstonne jag fina korkskruvar som håller. Är dem för stora så kan jag försiktigt dela upp dem i flera med fingrarna. Tänk på att inte borsta igenom håret för då förstörs korkskruvarna. Jag brukar bara snygga till dem med fingrarna om det är rufsigt någonstans.
 
Hoppas att någon förstår...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0