Program om våran sjuka sjukvård. EDS

När jag pratar med folk så kan de sällan förstå varför jag inte orkar kämpa för att få en diagnos. De personerna har aldrig blivit kränkta av läkare efter läkare. Att få hjälp över huvud taget är svårt om du inte fysiskt fungerar som en frisk människa. Att kämpa för sin rätt på vårdcentralen är som att stånga huvudet i väggen. Den diagnos jag vill ha är HMS/EDS då jag själv inte tvivlar på att jag lider av det. Inte känner jag till någon annan sjukdom som får ens kroppsdelar att ständigt hoppa ur led heller.
 
SVT sände ikväll ett program om en kvinna som kämpat för just den diagnosen. Det är en timma långt, men har ni tid så se det gärna för att förstå varför jag inte orkar kämpa för den hjälp jag har rätt till just nu.
 
http://www.svtplay.se/arga-doktorn

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0