Underhållningsarbete

Nu är tvärflöjten framplockad igen. Efter att ha spelat bestämde jag mig för att göra rent den. Har gjort rent den en gång på 12 år... Räckte inte med att bara putsa bort fettfläckarna den här gången då den börjat bli missfärgad. Kollade runt vad som är bäst för rengöring. En putsduk för silver är det som rekomenderas. Kollade runt lite bland alternativen för detta och hittade ett komplett regöringskit för 250 inehållandes b la olja för klaffarna. Funderade på om det var nödvändigt och testade därför klaffarna. Det visade sig att jag ha två klaffar som inte åker upp ordentligt igen! Inte konstigt att det låter konstigt när man spelar. Fast skönt att veta att det inte är jag som tappat för mycket ändå... Så hur som helst har jag beställt kitet nu, i hop om att det ska räcka med att smörja upp klaffarna. Vill inte behöva lämna in den på reparation!
 
Har för övrigt letat reda på lite noter för att ha något nytt att spela. Mest klassiskt, men även Day by Day som jag la upp videon till. Fastnade så för låten att jag var tvungen att lära mig den. Måste öva på en del toner som inte sitter riktigt efter alla dessa år. B la #C.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0