En bra läkare

Har nu varit hos min oridnarie läkare. Känns så skönt att träffa en vettig läkare som tror på en! Hon erkänner att jag har feber och säger att det uppenbarligen är något fel på mig. Hon gör sitt bästa för att utreda mig. Vid undersökning hittade hon dessutom en knöl som visar att jag har en infektion i kroppen. Berättade att jag tidigare varit hos en läkare som trodde att jag hade psykiska problem eller tar droger. Hon kollade upp vem det var och skrattade. Hon kan nämligen inte tänka sig att jag går på droger och inte har jag några psykiska problem heller. Vad glad man blir när någon tar en på allvar!
 
 
Fick ett två veckors sjukintyg och så fick jag lämna urin och blodprov. Ska nästa vecka gå på drop in röngen på sjukhuset, för att röntga lungorna. Inte för att hon tror att det är problemet, men för att vara säker. Bättre att kolla för mycket än för lite! Sedan ska jag få tid för en gastroskopi, för att se om jag, som både hon och jag misstänker är glutenintolerant. Då går man in med slang via munnen, ner till tunntarmen och skär loss en liten bit för att ta prov på. Läskigt, men jag vill ju veta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0