To live in a nightmare, unable to wake up

Var åter hos läkaren, då jag efter snart två månader fortfarande inte är frisk. Fick inget läkarintyg. Jag hade nämnligen "bara" 36,7 när de tempade mig. "Det är notmalt att ha en hög temperatur på eftermiddagarna". Jag har aldrg haft en förhöjd temperatur på eftermiddagarna under hela mitt liv! Jag har mellan 35 och 36 grader på morgonen och sedan ligger den oförändrat på 36,2 grader när jag är frisk. Det spelar ingen roll att hon hittade svullna lymfkörtlar, eftersom att jag hade för låg temperatur.
  "Om du får feber igen så kan du komma tillbaka då"
  "Ja när jag åker hem och diskar så kommer jag ligga på 37 grader igen"
  "Det enda jag kan göra nu är att koppla in försäkringskassan så att de kan hitta ett enklare jobb som du karar av"
 
Jojo. För det första, vem vill anställa någon som är sjuk, när det inte ens finns jobb åt de friska!? För det andra. Jag vill tillbaka till det jobb jag har och min chef vill ha mig tillbaka. Varför inte hjälpa mig istället?
 
Nu hoppas jag bara på att få komma till gastroskopin snart och att den visar på glutenintolerans. Om inte så vet jag inte vad jag ska göra. Vem vill vara sjuk hela livet?
 
Förutom jobb så har jag annat att sköta och ett liv att leva. Jag har hästar som behöver tränas och jag vill rida. Jag har en hund att ta hand om. Det finns så mycket jag vill göra, men inte kan. Efter min operation trodde jag att jag skulle kunna göra allt det igen, men våra läkare är inte tillräckligt kompetenta.
 
För övrigt så har min temperatur gått upp till 37,2 nu utan att jag har diskat. Feber till och med enligt läkaren, men jag kan ju inte direkt åka tillbaka nu och kräva omtempning.
 
Vad ska man göra när de som är menade att hjälpa en vägrar att ens ta en på allvar?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0